Saturday, January 21, 2012

Universal Studio Singapore

Nama jer duduk JB,, tapi baru jer dpt pegi USS.. tu pon sebab Adudu (adakah kerana dia berkepala kotak? atau dia berwarna hijau?? atau kerana jantina tidak diketahui sebagaimana Adudu dalam katu Boboiboi...??) belanje... Memula ingat nak drive tapi pikir balik... baik pergi ambik pakej naik bas... Rajawali Bintang Travel. Naik dekat Tune Hotel... siap buat personal arrangement lagi sbb taknak ikut trip 7 pagi balik 7 malam.. macam awal sgt.. Aku ambik 8.30 pagi smpai 9.30 mlm.. Sbb nak tgk fireworks... Lagipon kesian kat Adudu drive nant..

baru smpai.. mana nk pegi dulu...


Aku paling eksited nak naik The Transformer Rides 4D,,, tapi time pagi2 sampai, rides tu ada technical difficulties... So we proceed tgk street performance and etc...

Ada few place I really would like to reccommend if korang pegi USS.. Aku susun ikut our flow... so senang nak story mory...

1. Lights, Camera Action - place where korang boleh tgk mcm mana Steven Spielberg buat all those simulation ribut, taufan etc.. Mmg kagum giler

2. The Egyption - memule aku ingat tempat ni mcm lost word atau treasure hunt... rupenye roller coaster rides.. Aku bukan jenis yang penakut naik rides.. tapi rides ni dalam tempat gelap... Suddenly tempat ni jadi sgt gelap sampai tangan sendiri pon tak nampk.. Bayangkan naik rides dalam gelap.. U'll never know what will happen next,,, terlambung ke..terjunam ker.. kat tempat ni aku sort of hilang roh,,, memang pucat... keluar trus nangis,, Adudu dah pelik... tapi lepas tu dah ok sket..

3. Battlestar Galactica - Yang ni ada 2 rides... satu is Cyclon (Blue) and another one is Human (Red). Kitorg naik Cyclon sbb nampak lagi best sebab kaki tergantung,, tapi disebabkan roh aku dah keluar awal... ended up aku tak dpt nak enjoy rides cyclon ni... pejam mata... and let the rides take u wherever he wants.
Hilang nyawaaaa

4. The Lost World Show - stunt show paling baik aku pernah tgk.. and Hero hensem... hihihi.. but seating utk tgk show ni ada tiga tempat - The Soak Zone, The Splash Zone and The Dry Zone. Kami duduk dkt Splash Zone... konon mcm kne simbah air sikit2 ok laaaa... hurmmm.. harapan!!!.. keluar basah jugakkkkkkk.... nasib baik cuaca panas... so cepat laaa baju kering...

5. Shrek 4D show - sesuai utk budak2, mak budak and bapak budak pon ok.

6. The Transformer Rides 4D - perghhhhh.. yang ni memang paling mantaaaaapppp.. So far the best... Kalau pegi USS tapi tak naik rides ni memang rugi laaaaa... Real sgt2.. and enjoy... memang rase mcm dlm movie tgh tolong Megatron lawan Decepticon.

Ada byk lagi tempat mcm Madagascar, Hollywood, Sci Fi city.... kitorang dapat habiskan jalan kat semua tempat... but so far, yang aku listkan kat atas are the things that u should try bila pegi USS..
and dekat Sentosa akan ada fireworks show setiap Jumaat malam and Sabtu malam pukul 9. But we didnt manage to watch the fireworks though sbb ada technical difficulties.. Urghhhh... But whatever it is... I really enjoy that day,, Thanks Adudu... :)



set foot...

3 comments:

-HanaMichi- said...

ehemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
kem slm adudu eh

Emster said...

haha..aku tlg jawab bagi pihak. waalaikumslm. :p

Sha.Az said...

ehem ehem... kim salam adudu jugak. =)